Ferrari 275 GTB

Ferrari 275 GTB je sportovní automobil vyráběný italskou automobilkou Ferrari mezi lety 1964, kdy nahradil model 250, a 1968. Jeho nástupcem se stal typ Ferrari 365 GTB/4, nazývaný také Daytona.
 

Nejvýznamnější novinkou, kterou dostal model 275, bylo zcela nové nezávislé zadní odpružení, které poskytlo silničnímu vozu kategorie GT dostatečné pohodlí bez omezení rychlé sportovní jízdy. Design vozu navrhoval Ferrariho častý spolupracovník Pininfarina. Ten se nechal inspirovat modelem 250 GT. Pod kapotou se ukrýval vidlicový dvanáctiválec (3,3 l). Výkon jeho základní verze 1xOHC činil 280 koní. Označení 275 v názvu vozu představuje objem jednoho válce v krychlových centimetrech. Od roku 1968 se vyráběla druhá řada s označením 275 GTB/4 se čtyřmi vačkovými hřídelem, šesti karburátory a mazáním se suchou klikovou skříní. Výkon se zvýšil na 300 koní. Také maximální rychlost se zvýšila na 265 km/h. Tyto modely se lišily především delší přídí. Pro americký trh existoval model GTS s otevřenou střechou, která se od té původní lišila hlavně předními světlomety. Návrh opět udělal Pininfarina. Kromě těchto modelů vznikly mnohem vzácnější typy s označením Nart Spider, kterých bylo vyrobeno pouze 9 kusů a model GTB/C s lehkou hliníkovou karoserií určenou pro závody, kterého se vyrobilo 12 exemplářů.