Škoda Yeti

 

 
Výrobce Škoda Auto
Koncern Volkswagen
Roky produkce 2009 - dodnes
Místa výroby CZE Česká republika
Příbuzné vozy VW Tiguan
Konkurence Dacia Duster, Nissan Qashqai
Druh pohonu 4x2, 4x4
Třída Crossover
Platforma A5
Technické údaje
Délka 4 223 mm
Šířka 1 793 mm
Výška 1 691 mm
Rozvor 2 578 mm
Rozchod 1541 vpředu , vzadu 1537 mm
Světlá výška 180 mm
Objem zavaz. prostoru 416/1580/1760 l
Počet míst 5
Objem nádrže 55l-60 l
EuroNCAP 5 (2009)
Motor
Objem 1,2-2,0 l
Počet válců 4
Výkon 77-125 kW
Převodovky
Převodovka 5 stupnová manuální / 6 stupnová manuální / 7 stupnová automatická DSG

 

 

 

Škoda Yeti je crossover SUV, který je vyráběn ve výrobním závodě Škody v Kvasinách od května roku 2009.

V roce 2009 byl vyhlášen anglickým Top Gear Magazinem titulem Family Car of the Year (Rodinné auto roku) .

 Historie
Koncept Škoda Yeti I
Koncept Škoda Yeti II KonceptyStudii tohoto vozu představila roku 2005 společnost Škoda Auto na ženevském autosalonu. Koncept tohoto automobilu byl představen ve dvou variantách – Yeti I (modré SUV) a Yeti II (oranžový kabriolet s kombinací pevné a plátěné střechy, představen v roce 2005 na autosalonu ve Frankfurtu). Zajímavostí je, že designeři při výrobě modrého konceptu zapomněli na vnitřní zpětné zrcátko. Ještě týden před představením nového modelu se na internetu objevily fotky pořízené při zkouškách. PředstaveníŠkoda s modelem Yeti pustila na část trhu, na které měl už nějakou dobu zavedené jméno Volkswagen Tiguan. Přestože se spolupráce v rámci koncernu nabízela, avizovala Škoda, že v případě Yetiho půjde o samostatný automobil. Eckhard Scholz, šéf vývoje Škody Auto, vysvětlil postup při vývoji Yetiho takto:

„ Vlastně jsme neudělali nic jiného, než že jsme využili platformu Octavie Scout, koncepční nevýhody jsme eliminovali, tím myslím hlavně zkrácení převisů a zvětšení nájezdových úhlů, postarali jsme se o odpovídající světlou výšku (180 mm) a z této stavebnice, která je z hlediska koncernu vyráběna ve velkých počtech, stavíme levnější auto než je Tiguan. “
— Eckhard Scholz, šéf vývoje Škody
[editovat] Počátek výrobyModel určený pro výrobu byl oficiálně představen na autosalonu v Ženevě a prodává se od léta roku 2009. K dispozici je se třemi benzinovými motory 1,2 TSI/77 kW, 1.4 TSI/90 kW a 1,8 TSI/118 kW a dvěma naftovými motory 1,6 TDI/77 kW (pouze pro Greenline) a 2,0 TDI CR DPF o výkonu 81 kW, 103 kW a 125 kW

 

zdroj:wikipedie