Škoda Roomster

Výrobce Škoda Auto
Koncern Volkswagen
Další jména Škoda Praktik (N1)
Roky produkce 2006 - dosud
Místa výroby do 2011  Kvasiny, Česko

od 2011  Vrchlabí, Česko

Modernizace 2010
Příbuzné vozy Škoda Fabia II
Karoserie minivan
Designér Thomas Ingenlath
Koncepce pohonu pohon předních kol
Třída malý rodinný vůz, MPV
Technické údaje
Délka 4205 mm
Šířka 1684 mm
Výška 1607 mm
Rozvor 2617 mm
Rozchod 1436 / 1500 mm
Světlá výška 140 mm
Pohotovostní hmotnost 1150 - 1260 / 1200 - 1322 kg
Celková hmotnost 1665 - 1775 / 1655 - 1777 kg
Užitečná hmotnost 530 kg
Počet míst 5
Maximální rychlost 158 - 184 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h 15,9 - 10,9 s
Aerodynamický odpor 0,33 Cx
EuroNCAP  (2006)
Motor
Motor 1,2 12V HTP (51 kW)

1,2 TSI (63/77 kW)
1,4 16V (63 kW)
1,6 16V (77 kW)
1,2 TDI CR (55 kW)
1,4 TDI PD (51/59 kW)
1,6 TDI CR (66/77 kW)
1,9 TDI PD (77 kW)


Převodovky
Převodovka MQ200 / Tiptronic (Aisin) / DQ200
Druh manuální pětistupňová / automatická šestistupňová / automatická sedmistupňová (DSG)
Počet převodových stupňů 5 / 6 / 7

Škoda Roomster je automobil z produkce firmy Škoda Auto. Jedná se o kompaktní rodinný vůz, někdy také označovaný jako MPV. Na českém trhu se vůz začal prodávat 1. června 2006.

Sériový model Škoda Roomster, který byl představen v březnu 2006 na Ženevském autosalonu vychází ze stejnojmenné studie, která byla představena na podzim 2003 na frankfurtském autosalonu (IAA).

V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce, zavedené s výběhem modelu A02 - Škoda Felicia, což byla koncepce, která razila heslo „jedna platforma pro více vozů“. Typickým příkladem je například platforma A4 ze Škody Octavie první generace, která se montovala i na VW Golf IV, Seat Toledo II, Audi A3, atd. Cílem je podle vnitrokoncernové politiky zvětšit míru odlišení jednotlivých koncernových vozů v rámci třídy.
Od roku 2007 je v nabídce kromě přepážky N1 také užitková verze Roomsteru s názvem Škoda Praktik.
V roce 2010 vůz prošel faceliftem.